Přejít k hlavnímu obsahu

Jazykový výjezd do Rakouska
30. 5. 2018

Náš výlet do Salzburgu začal brzy ráno odjezdem od školy. Během cesty jsme zastavili u krásného jezera Mondsee, odpoledne jsme pak přijeli do Salzburgu, kde následovala prohlídka města a především pevnosti Hohensalzburg. Každý dostal do rukou audio přehrávač, který vyprávěl o historii pevnosti a jejím rozvoji. Po návštěvě pevnosti jsme šli do města koupit si jídlo a někdo si koupil i nějaké oblečení. Večer jsme přijeli do hotelu Sonnenhof.

Druhý den začal výletem na Orlí hnízdo. Orlí hnízdo je dostupné pouze speciálními autobusy, které nás vyvezli k výtahu ve skále a ten nás dopravil na vrchol. Naneštěstí byla hustá mlha a my z okolí Orlího hnízda nic neviděli, přesto to byl zážitek. Po návštěvě hnízda jsme byli v malém historickém muzeu, které se zaměřovalo na dobu nacismu. Z muzea následovala cesta do solných dolů. Jejich prohlídka začala tím, že si všichni nasadili kombinézy, a pak jsme nasedli na důlní „vláček“, který nás zavezl 660 m do dolu. V dole nám byly představeny nástroje, kterými se těží sůl, a měli jsme možnost se sklouznout na 20 metrů dlouhé dřevěné skluzavce a ochutnat slanou vodu, která byla v dole; projeli jsme se také na voru po solankovém jezeře a dívali se na světelnou show. Po návštěvě dolu jsme se vrátili do hotelu.

Třetí a zároveň poslední den, než jsem opustili Salzburg, jsme navštívili Hangar 7. Je to výstavní prostor závodních a historických strojů společnosti Red Bull. Potom jsme jeli do Linze, kde nás čekala návštěva muzea budoucnosti  - Ars Electronica Center. A když myslím muzeum budoucnosti, tak myslím doslova budoucnosti, měli tam věci, které jsem nikdy neviděl. Byly tam věci, které ani nedokážu popsat. Jedna z nejzajímavějších bylo 8K kino. Kino bylo propojeno s vesmírným satelitem a živě vysílalo 3D obraz. Naše průvodkyně měla ovladač, kterým pohybovala obrazem a cestovali jsme vesmírem. Viděli jsme naši galaxii a spousty dalších. Dokonce jsme se dostali až „na kraj“ vesmíru. Podívali jsme se, jak funguje náš mozek a někteří sí vyzkoušeli virtuální realitu. Když se na to díváte, tak vám dojde, jak jste oproti vesmíru malí. Když kino skončilo, šli jsme do města. Zde byl krátký rozchod na nákupy. Po krátkém volnu jsme se vrátili do autobusu a jeli zpátky do Česka.

Abych to shrnul - mně osobně se v Rakousku moc líbilo, ale bylo to až moc krátké a s tím souhlasili všichni, kterých jsem se ptal, rádi by si pobyt prodloužili. A nejvíce se mi líbilo muzeum budoucnosti.

Petr, 8. třída

Eliška: Für mich war das Schönste Zukunftsmuseum in Linz.

Viktorie: Das beste in diesem Ausflug war Salzbergwerk in Berchtesgaden und auch krasse Overalls.

Dan: Das Zukunftsmuseum hat mir sehr gefallen.

Fotogalerie zde

Odebírat noviky typu "Akce"