Metodická podpora sítě inkluzivních škol
CENTRA KOLEGIÁLNÍ PODPORY
Hlavní řešitel projektu: Prof. PaedDr. Mgr. Jan Michalík Ph. D.
Hlavní metodik projektu: PaedDr. Pavlína Baslerová
Metodik sítí CKP: Mgr. Jesika Ondryášová
CKP ZŠ s RVJ, Praha 4, Jeremenkova 1003
Vedoucí CKP ZŠ Jeremenkova: Mgr. Iveta Jandová, ředitelka, speciální pedagog
Metodik CKP ZŠ Jeremenkova: Mgr. Alena Nývltová, speciální pedagog, výchovná poradkyně
Zapojené školy: Škola Kavčí hory - Mateřská škola, Základní škola a Střední odborná škola služeb, Praha 4
ZŠ Cimburkova, Praha 3
ZŠ pro zrakově postižené, Praha 2
Obecná charakteristika CKP
CKP zajišťuje prostor ke sdílení zkušeností, výměnu příkladů z dobré praxe, diskuze o daném tématu, čerpání inspirace do výuky, zavedení optimálních přístupů do praxe.
CKP je platformou pro setkávání a metodické vedení učitelů, vychovatelů, asistentů pedagoga, psychologů, speciálních pedagogů působících na školách, ale i nepedagogických pracovníků či zákonných zástupců.
Setkání CKP probíhají jednou měsíčně v průběhu školního roku v odpoledních hodinách.
Projekt bude pracovat po dobu tří let. V prvním roce jsou zapojeny minimálně dvě školy se dvěma zástupci (horní hranice není určena), kteří se setkání účastní pravidelně, v dalších letech jsou zapojeny ideálně tři základní školy s jinými zástupci než v předešlých letech.
Schůzky CKP jsou otevřené i pro nepravidelně docházející účastníky, kteří do CKP přicházejí zpravidla kvůli aktuálně řešené problematice.
Co v CKP nabízíme?
- neformální sdílení praktických zkušeností u dobré kávy, čaje a občerstvení
- příjemné klima s přátelským prostředím
- vzájemné navštívení zapojených škol, sdílené hospitace pro inspiraci
- dle potřeb a požadavků zajistíme lektora na cílené akce DVPP (zdarma) a mentorské kurzy
- veškeré aktivity mají zapojení pracovníci škol zdarma
- všechny zapojené školy obdrží po ukončení projektu katalogy podpůrných opatření včetně nově tvořeného katalogu pro SPUCH v hodnotě 4 000,- Kč zdarma
- přednostní možnost zúčastnit se letního týdenního mentorského kurzu s takovými osobnostmi, jako jsou např. Josef Valenta, Hana Kasíková a další
Nástin témat pro jednotlivá setkání:
(témata se mohou dle potřeb zapojených škol v průběhu projektu měnit a doplňovat)
Identifikace, realizace a vyhodnocení potřeb podpůrných opatření u žáků s potřebou podpory v 1. stupni. Plán pedagogické podpory, IVP.
Úprava ŠVP školy v oblasti naplnění speciálních potřeb žáků s důrazem na minimální očekávané výstupy u žáků s LMP.
Pomůcky a učebnice pro děti se SPUCH. Úprava prostředí a pracovního místa žáka se SVP. Úprava organizace vyučovací jednotky.
Co je potřeba znát a připravit před příchodem žáka se SVP do třídního kolektivu , příprava zákonných zástupců intaktních žáků na příchod žáka se SVP. Osobnost žáka se SVP
Komunikace se školskými poradenskými zařízeními, případně s dalšími subjekty zainteresovanými na vzdělávání žáka se SVP.
Třídnická hodina jako základní jednotka pro práci s třídním klimatem.
Dopady sociálního znevýhodnění do vzdělávání těchto žáků. Diagnostika žáků ze soc. znevýhodněného prostředí
Dopady tělesného postižení a závažného onemocnění do vzdělávání žáků vzdělávaných formou individuální integrace.
Dopady poruch autistického spektra a dalších znevýhodnění demonstrujících se neadekvátními projevy v chování do vzdělávání žáků vzdělávaných formou individuální integrace.
Hodnocení žáků – metody, způsoby.
Alternativní Montessori program a žáci s SVP.
Termín prvního setkání: 30.11.2017 – 14:00 - 18:00 hodin
Pokud vás naše nabídka oslovila a chcete se s námi zapojit do sdílení zkušeností erudovaných odborníků, ozvěte se nám co nejdříve.
Mgr. Alena Nývltová – alena.nyvltova@zsjeremenkova.cz
Mgr. Iveta Jandová – 244 001 200